|
kunstmarkten in Bergen
gelijktijdig met de Kunst10Daagse 2022
hedendaagse kunst in een sfeervol dorp
► Klik hier naar:
|
||
► Tijden
en data
11 tot 17 uur (opbouw vanaf 09:30 uur) Derde en vierde zondag in oktober. ► Contact
niet
bellen, maar mailen! (behalve voor noodgevallen op marktdagen) Paul Marselje (inschrijvingen) Denys van Hullelaan 30, 2015 GN Haarlem 06–10
66 73 84 Theo van Dijk (financiën) |
|||
► Aanmelden
voor deelname als kunstenaar aan onze markten
Er is erg veel belangstelling om op de Bergense kunstmarkten een kraam te krijgen. Daarom is er sprake van een selectie op basis van kwaliteit en het passend zijn in onze opzet. Voorwaarde voor deelname is in elk geval dat iemand zelf de kunstenaar is die de werken heeft gemaakt. Iemand die op de markt wil staan moet ons informeren over wat men voor werk maakt, welk ervaring men heeft, waar het werk te zien is geweest, met afbeeldingen (verstuurd per e-mail of via een transfersite) laten zien wat het werk inhoudt en eventueel (als men al op markten heeft gestaan) hoe de kraam er uitziet. Wij willen ook het adres van een eventuele website weten. E-mail: kunst10daagsemarkt@gmail.com Bellen
wordt niet op prijs gesteld. De opbouw door kraamhouders is vanaf 9.30 uur. Kramen die om 11 uur nog niet bezet zijn worden aan anderen verstrekt zonder het recht van terugbetaling voor de aanvankelijke kraamhouder. Opruimen is pas toegestaan vanaf 17 uur. De marktleiding geeft daarbij eventueel bindende aanwijzingen wie zijn auto mag halen op welk moment. |
|||
► Links
► Algemene voorwaarden Professionele Kunstmarkten Bergen NH1. Begrippen en ingangsdatum a. De Kunstmarkten worden georganiseerd door Paul
Marselje en Theo van Dijk, hierna verder te noemen ‘organisatie’; b. Deze algemene voorwaarden gaan in op 1 maart 2012. 2. Ballotage Om de kwaliteit van de kunstmarkt hoog te houden is
er sprake van ballotage. De ballotage verloopt in twee fasen: a. De organisatie beoordeelt het werk van verzoeken
tot deelname aan de hand van ingezonden foto’s of afbeeldingen op de website.
Dit leidt tot afwijzing of eenmalige deelname. Foto’s worden na beoordeling
retour gezonden als er voldoende postzegels voor retourzending zijn
ontvangen. Door toezending van beeldmateriaal geeft de kunstenaar de
organisatie toestemming om dit materiaal te gebruiken voor promotie van de
kunstmarkten; b. Over afwijzing wordt niet inhoudelijk
gecorrespondeerd; c. Tijdens de onder a. van dit artikel genoemde
eenmalige deelname wordt het werk en de presentatie ervan door enkele
deelnemende kunstenaars beoordeeld. Bij een positieve beoordeling wordt de
kunstenaar opgenomen in het bestand, van waaruit eventuele uitnodigingen voor
een volgende markt worden geselecteerd. 3.
Toegelaten producten op de markt a. Om voor deelname in aanmerking te komen moeten de
aangeboden kunstzinnige producten door
exposant zelf zijn vervaardigd. Het is dus niet toegestaan door derden
vervaardigde kunst te koop aan te bieden. De kraam dient bemand te worden
door de maker van de aangeboden kunst; b. De artikelen moeten aangeduid kunnen worden als unica, dan wel als kleine
ambachtelijke vervaardigde series. Dus geen artikelen die duidelijk kenmerken
vertonen van massaproductie; c. Kaarten van eigen werk mogen worden aangeboden,
echter met dien verstande dat deze ter ondersteuning dienen van de verkoop
van origineel werk zoals onder b. van dit artikel bedoeld; d. Het tentoonstellen en ter verkoop aanbieden van kleding, sjaaltjes, hoedjes, vilt-artikelen
en dergelijke is niet toegestaan; e. De interpretatie van wat te koop mag worden
aangeboden is slechts ter beoordeling aan de organisatie. Deze behoeft
hierover geen inhoudelijke uitleg te geven. 4. Locatie, opbouw en inrichting a. De kunstmarkt wordt gehouden rond de ruďnekerk in
Bergen tussen 11.00 tot 17.00 uur b. De kramen worden tussen 09.30 en 11.00 ingericht.
De organisatie kan dwingende eisen stellen aangaande de periode waarbinnen
bepaalde kraamhouders dienen op te bouwen. Wie zich niet aan deze eventueel
gestelde tijden houdt kan worden geweigerd om op te mogen bouwen en deel te
nemen, zonder dat dit tot restitutie van kraamgeld leidt; c. Er mag niet voor 17.00 uur ingepakt of ontruimd
worden, tenzij de organisatie daarvoor toestemming geeft; d. De kraam is bij benadering 4 m lang, 1m breed en
0,8 m hoog. Er is verlichting in de kraam aanwezig, maar geen elektriciteit.
Elektriciteit kan met eigen verlengsnoeren worden betrokken van centrale
kasten of via een adapter uit de fitting van een lamp. Voor de adapters
moeten kunstenaars zelf zorg dragen. Verlengsnoeren dienen in looppaden
degelijk en beloopbaar te zijn afgedekt om struikelen te voorkomen; e. De voorzijde van
de kraam moet verplicht vanaf het blad tot de grond in het zwart bekleed
zijn; f. De standplaats moet door de kraamhouder opgeruimd
worden achtergelaten. De kraamhouder zorgt zelf voor de afvoer van afval op
of rond zijn/haar kraam. 5. Betaling a. Voor het voldoen van de kraamhuur wordt een factuur
met deelnamebevestiging gezonden; b. Betaling per bank dient binnen twee weken vanaf de
factuurdatum plaats te vinden op de rekening van de organisatie; c. Bij een bij de organisatie binnengekomen annulering
tot 14 werkdagen voordat de Kunstmarkt plaatsvindt, wordt het inschrijfgeld
minus € 15,- administratiekosten teruggestort. Dit bedrag wordt ingehouden
voor elke geannuleerde marktdag. Bij latere annulering wordt het
inschrijfgeld niet terug gestort; d. Annulering dient schriftelijk of per e-mail te
worden doorgegeven. 6. Aansprakelijkheid a. De organisatie is niet aansprakelijk voor schade
die ontstaat voor, tijdens of na de kunstmarkt, zoals aan kunstwerken,
kraamhuurders, voertuigen, transportmaterialen of wie of wat dan ook; b. Bij een besluit tot afgelasting in verband met
weersomstandigheden of andere vormen van overmacht op de dag van de te houden
markt zelf, wordt niet tot restitutie van gedeeltelijke of gehele kraamhuur
overgegaan, omdat dit wordt gerekend het ondernemersrisico van de
exposant/kunstenaar zelf te zijn; c. U dient de aanwijzingen van organisatie, politie en
brandweer op te volgen. 7. Gebruik van persoonlijke gegevens a. Door in te schrijven en deel te nemen aan onze markten geeft een deelnemer zonder enige uitsluiting toestemming aan de organisatie voor het gebruik van daaraan gerelateerde persoonlijke en zakelijke gegevens (naam, website, omschrijving kunstvorm, afbeeldingen, achtergrondinformatie e.d.) in publiciteit en op onze website en sociale media. 8. Slotbepalingen a. Door een verzoek tot deelname aan één of meer
markten van de organisatie stemt men in met deze algemene voorwaarden; b. Het niet naleven van het in deze algemene
voorwaarden bepaalde en/of het niet gehoorzamen van aanwijzingen door de
organisatie kan verwijdering en uitsluiting van deelname ook op latere
markten tot gevolg hebben; c. Daar waar naar de mening van een kraamhuurder of
van de organisatie deze algemene voorwaarden niet voorzien, beslist eenzijdig
de organisatie. Men is daarbij niet verplicht uitleg over de beslissing te
geven. █ |